ارن سورکین اولین فیلنامه خود را روی دستمال هایی نوشت که زیر لیوان می گذارند. آن دستمال ها تبدیل شدند به فیلم «چند مرد خوب» با هنرنمایی جک نیکلسون. حالا این نویسنده برنده اسکار که فیلمنامه «بال غربی» و «شبکه اجتماعی» را نوشته است، فیلنامه نویسی را درس می دهد. در این کلاس، قوانین ارن سورکین درباره داستان گویی، دیالوگ، پرورش شخصیت و عوامل دخیل در فروخته شدن فیلنامه را یاد می گیرید. در پایان این کلاس می توانید فیلنامه هایی بنویسید که مخاطب را سر جایش میخکوب کند.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 1
با ارن آشنا شوید. او برنده جایزه اسکار، سازنده سریال های موفق تلوزیونی و نویسنده تعدادی از بهترین سریال های درام خوش ساختیست که تاکنون در تلوزیون به نمایش درآمده است. هم اکنون او اینجاست به عنوان معلم شما.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 2
با ارن آشنا شوید. او برنده جایزه اسکار، سازنده سریال های موفق تلوزیونی و نویسنده تعدادی از بهترین سریال های درام خوش ساختیست که تاکنون در تلوزیون به نمایش درآمده است. هم اکنون او اینجاست به عنوان معلم شما.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 3
هر داستان فوق العاده ای از دل خواسته ها و موانع شکل می گیرد. در این قسمت یاد بگیرید که چگونه «نیروی محرکی» بسازید که نوشته شما را به حرکت در می آورد.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 4
هر داستان فوق العاده ای از دل خواسته ها و موانع شکل می گیرد. در این قسمت یاد بگیرید که چگونه «نیروی محرکی» بسازید که نوشته شما را به حرکت در می آورد.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 5
از کجا می فهمید که ایده شما آن قدری خوب هست که تبدیل به فیلنامه شود؟ ارن شما را با قدم هایی آشنا می کند که نویسنده باید برای آزمایش ایده بردارد و تصمیم بگیرد که ایده اش مناسب تلویزیون است یا فیلم سینمایی.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 6
از کجا می فهمید که ایده شما آن قدری خوب هست که تبدیل به فیلنامه شود؟ ارن شما را با قدم هایی آشنا می کند که نویسنده باید برای آزمایش ایده بردارد و تصمیم بگیرد که ایده اش مناسب تلویزیون است یا فیلم سینمایی.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 7
ارن برخی از تصمیم هایی را با شما در میان می گذارد که هنگام خلق چند تا از فراموش نشدنی ترین شخصیت هایش گرفت. مانند مارک زاکربرگ در شبکه اجتماعی و توبی و لئو در بال غربی.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 8
ارن برخی از تصمیم هایی را با شما در میان می گذارد که هنگام خلق چند تا از فراموش نشدنی ترین شخصیت هایش گرفت. مانند مارک زاکربرگ در شبکه اجتماعی و توبی و لئو در بال غربی.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 9
نیازی نیست شخصیت هایی که خلق می کنید به شما شباهتی داشته باشند یا حتی دوست داشتنی باشند. ارن با استفاده از مثالی از فیلم «چند مرد خوب» و «استیو جابز»، توضیح می دهد که چرا همیشه با شخصیت هایش همذات پنداری می کند، حتی اگر با آنها مخالف باشد.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 10
نیازی نیست شخصیت هایی که خلق می کنید به شما شباهتی داشته باشند یا حتی دوست داشتنی باشند. ارن با استفاده از مثالی از فیلم «چند مرد خوب» و «استیو جابز»، توضیح می دهد که چرا همیشه با شخصیت هایش همذات پنداری می کند، حتی اگر با آنها مخالف باشد.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 11
خوب تحقیق کردن، کلید نوشتن یک فیلمنامه فوق العاده است. وگرنه تحقیق تنها هدر دادن زمان است. چگونه می توان بین این دو تمایز قائل شد؟ ارن از مثال هایی از فیلم «سوءقصد» و «شبکه اجتماعی» استفاده می کند تا به شما کمک کند بتوانید اطلاعاتی را که نیاز دارید جمع آوری کنید.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 12
خوب تحقیق کردن، کلید نوشتن یک فیلمنامه فوق العاده است. وگرنه تحقیق تنها هدر دادن زمان است. چگونه می توان بین این دو تمایز قائل شد؟ ارن از مثال هایی از فیلم «سوءقصد» و «شبکه اجتماعی» استفاده می کند تا به شما کمک کند بتوانید اطلاعاتی را که نیاز دارید جمع آوری کنید.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 13
حالا که چندین صفحه تحقیق دارید چه؟ از توصیفات سنگین بپرهیزید و بیاموزید چگونه به صورت ظریف و نامحسوس محتوای تحقیق خود را در داستان بگنجانید.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 14
حالا که چندین صفحه تحقیق دارید چه؟ از توصیفات سنگین بپرهیزید و بیاموزید چگونه به صورت ظریف و نامحسوس محتوای تحقیق خود را در داستان بگنجانید.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 15
ارن می داند که مخاطب نه تنها به تماشای کار او می نشیند بلکه در آن مشارکت نیز می کند. در این قسمت بیاموزید که چگونه داستان هایی بنویسید که بتوانند آنها را درگیر و سرگرم کنند.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 16
ارن می داند که مخاطب نه تنها به تماشای کار او می نشیند بلکه در آن مشارکت نیز می کند. در این قسمت بیاموزید که چگونه داستان هایی بنویسید که بتوانند آنها را درگیر و سرگرم کنند.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 17
قوائد و چگونگی نوشتن درام خوب، موضوع تازه ای نیست. در این قسمت ارن توضیح می دهد که چگونه بیش از دو هزار سال پیش ارسطو بیشتر آنها را در کتابش «فن شعر» به طور مفصل درس داده است. ارن برای شما شرح می دهد که چگونه باید از این درس ها برای تشخیص اشکالات ایده های داستانی خود استفاده کنید.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 18
قوائد و چگونگی نوشتن درام خوب، موضوع تازه ای نیست. در این قسمت ارن توضیح می دهد که چگونه بیش از دو هزار سال پیش ارسطو بیشتر آنها را در کتابش «فن شعر» به طور مفصل درس داده است. ارن برای شما شرح می دهد که چگونه باید از این درس ها برای تشخیص اشکالات ایده های داستانی خود استفاده کنید.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 19
شماره صفحات به نظر هیجان انگیز نمی آیند اما ابزار بسیار خوبی برای دنبال کردن مسیر ساختار نقش ها و روند داستانتان هستند.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 20
شماره صفحات به نظر هیجان انگیز نمی آیند اما ابزار بسیار خوبی برای دنبال کردن مسیر ساختار نقش ها و روند داستانتان هستند.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 21
حتی ارن هم در مسیر نوشتن به بن بست می خورد. از ارن بیاموزید که چگونه وقتی گیر می کنید خود را آزاد کنید و از چه ابزارهای نوشتنی استفاده کنید تا مطمئن شوید وقتی فکرهای بکر دوباره به ذهنتان خطور کردند آماده اید.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 22
حتی ارن هم در مسیر نوشتن به بن بست می خورد. از ارن بیاموزید که چگونه وقتی گیر می کنید خود را آزاد کنید و از چه ابزارهای نوشتنی استفاده کنید تا مطمئن شوید وقتی فکرهای بکر دوباره به ذهنتان خطور کردند آماده اید.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 23
ارن هنگام تصحیح فیلنامه جی جی، توصیه هایی درباره صحنه های اکشن می کند و این که چگونه صحنه های اکشنی بنویسید که سرعتشان بر روی صفحات به اندازه سرعتشان بر روی صفحه نمایش باشد.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 24
ارن هنگام تصحیح فیلنامه جی جی، توصیه هایی درباره صحنه های اکشن می کند و این که چگونه صحنه های اکشنی بنویسید که سرعتشان بر روی صفحات به اندازه سرعتشان بر روی صفحه نمایش باشد.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 25
شخصیت های نامتعارفی که در فیلنامه جینی به چشم می خورند به نظر ارن خیلی موفقند. ارن هشدار می دهد که ممکن است چنین شخصیت هایی از سوی مدیران اجرایی کوته نظر استودیوها بازخورد خوبی نگیرند.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 26
شخصیت های نامتعارفی که در فیلنامه جینی به چشم می خورند به نظر ارن خیلی موفقند. ارن هشدار می دهد که ممکن است چنین شخصیت هایی از سوی مدیران اجرایی کوته نظر استودیوها بازخورد خوبی نگیرند.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 27
ارن حین صحبت درباره فیلنامه رولند، شگرد ساده ای را رو می کند که نویسندگان می توانند هنگام توجیه وقایع نامحتمل در داستان هایشان استفاده کنند.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 28
ارن حین صحبت درباره فیلنامه رولند، شگرد ساده ای را رو می کند که نویسندگان می توانند هنگام توجیه وقایع نامحتمل در داستان هایشان استفاده کنند.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 29
قسمت نخستین فیلنامه سریالی که اِوِلین نوشته باب گفتگو درباره صحنه های آغازین را باز می کند و ارن درباره این موضوع صحبت می کند که چقدر نشان دادن چیزی به مخاطبان که تا به حال ندیده اند مهم است.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 30
قسمت نخستین فیلنامه سریالی که اِوِلین نوشته باب گفتگو درباره صحنه های آغازین را باز می کند و ارن درباره این موضوع صحبت می کند که چقدر نشان دادن چیزی به مخاطبان که تا به حال ندیده اند مهم است.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 31
بعد از آنکه ارن فیلنامه کوری را بررسی می کند و از پیشینه او مطلع می شود، درباره اهمیت اعتماد به نفس به عنوان یک نویسنده صحبت می کند. او درباره روزهای آغازین خود می گوید و اینکه چطور حرفه خود را با بازیگری در نیویورک و به سختی آغاز کرده است.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 32
بعد از آنکه ارن فیلنامه کوری را بررسی می کند و از پیشینه او مطلع می شود، درباره اهمیت اعتماد به نفس به عنوان یک نویسنده صحبت می کند. او درباره روزهای آغازین خود می گوید و اینکه چطور حرفه خود را با بازیگری در نیویورک و به سختی آغاز کرده است.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 33
یک داستان عالی چیزی بیشتر از مجموعه ای از صحنه های عالی است. از ارن بیاموزید که چگونه به فیلمنامه خود از ضرب آهنگی به ضرب آهنگ دیگر نیروی فزاینده بدهید.
-
مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین - فصل 1 قسمت 34
یک داستان عالی چیزی بیشتر از مجموعه ای از صحنه های عالی است. از ارن بیاموزید که چگونه به فیلمنامه خود از ضرب آهنگی به ضرب آهنگ دیگر نیروی فزاینده بدهید.
درباره مسترکلس: تدریس فیلمنامه نویسی ارن سورکین
ارن سورکین اولین فیلنامه خود را روی دستمال هایی نوشت که زیر لیوان می گذارند. آن دستمال ها تبدیل شدند به فیلم «چند مرد خوب» با هنرنمایی جک نیکلسون. حالا این نویسنده برنده اسکار که فیلمنامه «بال غربی» و «شبکه اجتماعی» را نوشته است، فیلنامه نویسی را درس می دهد. در این کلاس، قوانین ارن سورکین درباره داستان گویی، دیالوگ، پرورش شخصیت و عوامل دخیل در فروخته شدن فیلنامه را یاد می گیرید. در پایان این کلاس می توانید فیلنامه هایی بنویسید که مخاطب را سر جایش میخکوب کند.